NER MED MONSANTO

Fyfan vad ÄCKLAD jag är! Läste precis Danis inlägg (översatt till svenska här) om genetiskt modifierad mat och hur det skadar våra kroppar (trots att det antagligen haft fler positiva än negativa effekter i riktigt fattiga svält-länder) Ett riktigt djävulskt företag, straight from hell: Monsanto. Jag kommer aldrig dricka en light cola någonsin igen. Nu den 25 maj demostrerade 2 miljoner människor i över 400 städer mot företaget (Googla: "March Against Monsanto" May 25 2013)
 
Många länder, ex Österrike, Tyskland, Frankrike, Schweiz, Grekland, Bulgarien, Ungern, Irland, Japan, Luxemburg, Madeira, Nya Zeeland, Sydaustralien, Ryssland och Peru har bannlyst Monsanto men svenska regerigen ingick förra året ett avtal. De stod bakom Agent Orange (gift under Vietnamkriget som haft förödande konsekvenser, googla) och miljögifter som DDT och PCB och sötningsmedlet sackarin. Bilden visar företag och deras produkter innehåller alltså dessa GMO-råvaror. Jag blir så trött på denna värld. Handlar allt om att tjäna pengar? Varför utnyttja männsikors hälsa? Den borde prioriteras MINST i första hand..
 
Ni har säkert alla hört talas om dokumentären "Food Inc" som blivit väldigt omtalad, där Monsanto blir riktigt utpekade. Hittade en länk bland kommentarerna till en annan dokumentär (nedanför) specifikt om detta företag, har inte själv hunnit se den än men ska!
 
Jag vill inte skriva allt för mycket om vad de gör och biverkningar, eftersom jag inte är speciellt insatt utan precis läste på om Monsanto. Ni får skapa er en egen bild. Wikipedia.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
AMANDA
RSS 2.0