Svaren från frågestunden - del 3



Hur ofta petar du i näsan?
All the time! Älskar att äta det också. Det är liksom sött, men ändå beskt.. Så himla gott. Näästan bättre en godis, dock mättar det inte så mycket :(

beskriv hur en vanlig dag ser ut för dig.

En vanlig vardag á la Amanda, väääldigt kortfattat = jag går upp ungefär kl 7. Går på toa, sminkar mig, slänger på mig kläder och är as hungrig när jag springer ner till spårvagnen. Om jag har tur hinner jag duscha, borsta tänderna eller äta frukost, aldrig alltihop.. Men jag vet att jag inte brukar hinna duscha, därför gör jag duscha på kvällen och har alltid tuggumi och köper frukost på vägen till skolan/i skolan. Sen från vagnen till bussen och vidare in i skolan. Lektioner, lektioner, lektioner. Lunch någonstans emellan då jag hinner skvallra lite med mina polare och pussas med pojkvännen. Sen bussen hem igen. Äter framför tv:n och åker antingen iväg på dans eller träning på Fiskis&Svettis. Om inte det, bloggar jag istället. Sen händer det inte så mycket efter skolan, jag gör någon läxa om jag är duktig :) Sen duscha, sova och så börjar det om..

Vad saknar du mäst ifrån falköping?..... hoppas inget för det är bäst i götet! :P

Mina vänner självklart! Och den lilla mysiga staden, man behövde aldrig sitta tjugo minuter i en bil för att komma någonstans.. Det tog mig tio minuter att till skolan, om jag skulle gå till skolan härifrån skulle det ta typ en timma? :( Det är najs med alla små villor och att allt ligger ju så nära! Förutom det som faktiskt betyder något, typ affärer där man kan köpa kläder.. Haha, då fick man åka betydligt mycket längre ;)

Så hur bra tycker du att götet är ?
Götet är bra! Men vet inte vad jag ska jämföra med så det blir lite svårt att säga hur bra götet är..? Det är många pluspoäng. En grej jag älskar med göteborg är att det är gamla hus (tänk er brunnsparken, vasa och typ kungsgatan nu) som man känner sig så himla hemma i, men det är ändå Sveriges näst största stad. Jag känner mig alltid trygg i Gbg, vart jag än är, även fast det är så stort.. För det är så mysigt. Ganska imponerande ju ;) Och ääälskar vagnar och bussar! *Hihi*

Vad är det viktigaste i ditt liv?
Oj, vad svårt! Ni ställer svåra frågor tycker jag.. Men måste väl svara min familj och mina underbara vänner. Vet inte hur jag skulle kunna leva utan dom *ryser av tanken*



Vad skulle du köpa om du åkte till new york?? skriv minst 4 saker! :P
Beror på hur mycket pengar jag skulle haft att köpa saker för, hehe. Men antagligen kläder, balla lösögonfransar, mat i massor och typiska NY saker. Och lite upplevelser! Det blev fem, aja..

Bästa/sämsta köp? (allt inom smink,kläder m.m.)
Mycket. Vet speciellt en klänning från Koola Anna jag köpte, men den är för stor så kan inte ens ha på mig den! Köpte den och tänkte antaglien att jag skulle växa i den? Nej, jag vet inte vad jag tänkte.. Och en gång ville jag ha blåa ögon, så jag köpte en TURKOS kajalpenna och turkos ögonskugga, haha! Sån där jättestark färg och jäklar, jag har ju gröna ögon så det passar inte mig precis. Asså ibland fattar man inte vad man tänker med.. Uuusch

din bästa accescoar? (stavning :P)
Jag älskar armband och ringar! Desto mer desto bättre typ. Jag tycker det är fint med örhängen och halsband med, men det ska alltid fastna i mitt hår.. Det finaste är mycket berlocker på armband, en lätt kedja med massa berlocker kan inte bli fel. Jag har ett sådant armband jag köpte till mig själv i födelsedagspresent (hahahaha! Jag är GRYM) som jag tycker är jättefint :) Sen har jag ett underbart silverhalsband jag fick av min pojkvän, det är bara så himla gulligt..

Vad är ditt favo nagellack?
Heter ledra och jag har skrivit ett inlägg om det ganska långt bak, kommer jag ihåg. Jag tycker i alla fall det är underbart med fina färger och bland det bästa jag provat! Dock köpte mamma det till mig när hon var i Grekland.. :(

favorit märke, budget eller lite mer "exklusivare"?
Det beror på vad jag är beredd på att lägga, vad jag ska använda det till, hur mycket jag tycker om det, hur länge jag ska ha det kvar och hur ofta jag skulle använda det. Vad det är värt i helhet, helt enkelt. Men jag köper väl ändå oftast budget..



om du skulle få vad du ville nu till vintern vad skulle du välja? och amanda.. du får bara välja en grej;)
ALLA VÄRLDENS PENGAR! Dock "utspritt", asså inte allt i en stor summa på en gång utan det räcker med en miljon/månad resten av livet.. :)

om du skulle få en önskning vad skulle du önska dej?
Återigen, pengar. Har man pengar har man ju typ alla andra önskningar uppfyllda på köpet! Om jag ska vara realistisk asså. Förutom det, vill jag så jävla gärna ha min pappa tillbaka! Fyfan, tänk om det skulle gå..

Hur gammal var du när du flytta från falköping till göteborg?
Jag skulle börja andra terminen i sexan när jag bytte skola till den i Gbg. Alltså sommar-vinter -terminen. Jag hade precis fyllt 12, 26 oktober, vi flyttade in på lucia 2008, 13 december :)

Hur månag timmar i veckan läger du ner på plugg?
Jag är inte snabb när jag pluggar hemma, för det finns så mycket som distraherar mig. Det finns så mycket annat roligt runt omkring. Så det tar lååång tid och jag borde plugga så himla mycket mer, för jag får inget gjort även fast det tar en evighet.. Men ca 2 timmar att faktiskt sitta med böckerna i fejset (?), säkert åtta timmar ligger dom framför mig och jag bryr mig inte. Inte okej.

bästa tipset??
Det är värt att äta godis :D Nej, det kanske inte var mitt bästa tips, skrev bara vad jag tänkte på.. Godis, självklart

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
AMANDA
RSS 2.0