"Jag skulle vilja ha en stor kaffe latte, tack."

1. Börja från början, med att sätta på kaffet.


2. Jag brukar göra mina latte med mjöljpulver, eller spermamjölk som jag kallar det (eftersom det heter semper, hahaha). Det gör jag för att den "mjölken" är mycket sötare än vanlig mjölk, jag gillar nämligen inte att ha socker i.. Det är en annan grej, det smakar inte sött på samma sätt. Det är alltså godare helt enkelt ;) Du blandar 3 msk pulver med 2 dl vatten.


3. Sen kokar du mjölken. Vispa den hela tiden, det är inte kul fast bränd mjölk i botten. Det luktar bajs. Och så ska du ju vispa eftersom det ska vara luftigt, eller vad man ska säga. Koka tills det ställer sig upp så pass mycket att ytspänningen inte längre kan hålla kvar det. Kolla in bilden, det ser ganska ballt ut faktiskt ;) Speciellt när det sjunker ihop igen såfort man tar kastrullen från plattan.


4. I med mjölken i en stor kopp och så på med kaffet. Jag brukar ha ungefär 2/3 mjölk och 1/3 kaffe. Klaaart, tadaaaa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
AMANDA
RSS 2.0