Ännu en julklapp till mammsen min! :D

Den person jag tycker det är mest värt att köpa julklappar till, är den som köper saker till mig. = Min kära moder.

Anledningen till att jag lägger alla mina pengar på henne, är att hon lägger sin största summa på mig. Varför ska jag köpa en massa, massa grejer till t.ex. min brors flickvän, när jag vet att hon inte kommer köpa lika tillbaka? Jag låter verkligen hemsk, jag vet, men det är det där med att "ge och ta"..

Mamma är den enda som köper saker till mig. Känns naturligt att det då är henne jag ska köpa saker tillbaka till. Nu menar jag inte alls att jag inte kommer ge resterande släkt någonting till jul, inte alls så, men mamma drar ju lätt den största julklappssäcken från min sida. Min bror köper något till mig, jag något tillbaka. Men köper han någonsin någoting när han inte är tvungen? Nej, aldrig. Gör min morsa det? Jaaa, jag får saker även på våren, sommaren, hösten eller när det inte är någon stor holiday som säger att man måste köpa saker, slå in dom och ge bort.


Det kan ni väl typ gissa vad det är..? ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
AMANDA
RSS 2.0