Kristihimmelfärd

Vad fan är det för högtid egentligen? Kristi? Är det typ en drottning? Som färdades till himlen? Dog hon idag? Fått för mig att det bara är vi skeva svenskar som "firar" det här också? Svensk härskarinna? Men det kan det ju inte ha varit - det måste varit längesedan om hon skulle fått en dag och kvinnor fick inte vara stora/mäktiga förr. Jag är så lat idag så jag orkar inte ens söka på Wikipedia efter svaret. Jag klagar inte liksom, är gärna ledig.

Inte gjort någonting för att ta vara på den här dagen. Inte varit ute. Har huvudvärk. Palla trycket. Nu blir det pizza till middag. Jag tackar ja.

Kommentarer
Postat av: -

kristi? det är ju kristus, jesus, som färdades till himlen efter återuppståndelsen

2012-05-23 @ 11:50:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
AMANDA
RSS 2.0