@PRAO-plats dagis. DAY 1

Bussen (öhm, bussarna och spårvagnarna!) tar ca 1 - 1,5 timme till dagiset jag blivit tilldelad.. Måste bara påpeka det, jag riskerar typ all min fritid i två veckorns tid för att kunna vara där. Behöver all krydd och stöd jag kan få! Grejen var att jag fick en plats (café) som sen fick för sig att det var okej att sätta igång och renovera då jag skulle vara där = ha stängt under tre veckor, exakt då jag skulle vara där.. *Suuuuck* Tyckte inte jag var okej men fanns inte så mycket att göra åt grejen..

Dock är ungar söta, självklart, och dom typ flörtar som fasiken.. Hahaha. Första dagen var helt okej, jag fick en godkänd plats ändå. När jag väl var på plats då vill säga. Mitt önskejobb när jag själv gick på dagis, var att få jobba som dagisfröken. But not anymore. Efter två veckor här kommer jag ha huvudvärk for sure, men det får jag väl ta. Börjar 07:30-8:00 på dagiset och slutar 15:30-16:00. Det är lite bara att dyka upp på morgonen beroende på hur bussarna går, det blir lätt att man missar någon eftersom jag måste byta tre gånger. Minst.

Det är även en annan brud som fick PRAO på samma avdelning (förskolan har sammanlagt fyra) som mig, dock går hon i andra ring (barn och fritid linje) och ska vara där i hela fem veckor. Skulle jag aldrig palla, hehe..


Måla älskar alla barnen märkte jag direkt. Den här fina clownen har jag färglagt, sen lät jag något barn få fortsätta. Vilket kanske (hahahaha?) syns. Har även gjort smurfen ni kan se en glimt av där under *blink, duktig tjej*

Kommentarer
Postat av: ahhru

kan du lägga ut vad du köpte i köpenhamn innan jag blir suuuuuur?

2011-02-22 @ 19:50:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
AMANDA
RSS 2.0