Svaren från frågestunden - del 1

Får börja med att tacka för alla frågor och här kommer svaren, en aning efter men bättre sent än aldrig! Enjoy och hoppas ni nu lär känna Amanda en aning bättre ;) Jag tog inte med alla frågor heller..



tja tja! och min fråga blir.... hur lång är du? ;)
Bra fråga där! Ärligt talat vet jag inte riktigt, är i alla fall inte över 170.. Mellan 166 cm - 169. Hahaha

vad är du mest nöjd över med dig själv? :D
Gud vad svårt, jag älskar ju allt med mig själv! Hur ska jag kunna välja bara en grej? Hm.. Nästa fråga, tack. Nej, jag skojade bara ;) Jag har av någon anledning alltid tyckt om min navel, den ser så naturlig och bra ut. Den kommer passa perfekt för en liten piering på min 18-årsdag (får inte göra hål i kroppen för mamma.. :()

Varför lyckas du alltid vara perfekt?
Men taaack! Jo, svaret är ganska lätt och jag tror du skulle kunna lista ut det själv. Men det är bara för att jag inte bryr mig. Klagar jag på att jag har feta lår så ser folk det, att jag inte är nöjd. Om jag skiter i det och håller käften istället tror folk att jag tycker att jag är perfekt! Alltså utan att skryta, jag säger inte att jag är perfekt och har as små lår - precis som jag vill ha dom. Men ni fattar vad jag menar eller? Det gäller att utstråla självförtroende!
Men varför jag är perfekt? Hmm, den var svårare.

hur svarar du i tele?
Det beror på vem det är som ringer. Är det mamma så muttrar jag mer "vaaaad?" men är det en kompis så tar jag på mig den gulligaste rösten och säger "men heeeej gumman! pussigulliuuungeälskling!"

vad är det bästa med dej?
Hihi, vet faktiskt inte.. Jag tycker det bästa med mig är att jag är bra på att hålla hemligheter. Är det hemligt så är det, liksom. Vad tycker ni? Det är svårt att se på sig själv på det sättet..



tycker du att robert pattison är snyggare än din pojkvän?
Hmm.. HAHAHA! Han har snyggare kropp självklart, måste jag erkänna. Men vad fan, jag skulle inte kunna vara tillsammans med honom? Han och hans jävla muskler som klämmer på mitt fett skulle få mig att må dåligt.. Usch, skulle känna mig så äcklig, tjock, liten, obetald, fattig och framförallt otränad.. Min pojkvän är supergullig! Han har världens finaste leende och skratt, det är så himla sött :)


hur blev du och jacob i hopp?
Ihop.. Hehe. Nej men, vi har varit bästa kompis i typ ett år. Han är jävligt rolig och snäll mot mig, jag tyckte liksom om honom och hade turen att få samma känslor tillbaka. Det sägs ju att "för att få ett äktenskap att fungera, ska man gifta sig med sin bästa kompis." Känns lite som det är det vi har gjort :)

har du haft sex med jacob?
Ja, alla frågade typ det här..?

Hur länge har du jacob varit together?
Det var två månader i söndags, så två månader + 6 dagar :D

är det konstigt att inte ha hånglat med en kille om man går i 8:an??
Nej, det tycker jag absolut inte och det är inget man ska skämmas över! Det är ju väldigt många som inte får sin första kyss förrän dom är 17, 18 år och går på gymnasiet.



Hur länge har du haft bloggen?
Just den här är ganska ny, den gjorde jag 6 oktober :) Men innan dess har jag haft en massa olika bloggar..

Hur kom det sig att du började blogga?
Tror det var för att mina kompisar gjorde det och så såg det så fruktansvärt roligt ut när man läste om storbloggarnas dagar, dessutom. Minns inte riktigt exakt.

Jo, du hade ju en blogg innan, eller aa två (hihi, jag har följt dig as länge) va gjorde att du slutade blogga ett tag?
Vad roligt att du har följt mig så länge, haha ;) Ja, när jag slutade blogga så gjorde jag väl inget som jag inte gjorde när jag bloggade? Fattar ni? Läs den meningen en gång till.. Jag slutade blogga för jag tyckte ett tag att det blev lite jobbigt och sådär, som det blir.

Älskar din blogg, vem var det som designade den?
Du känns typ redan som probloggerska. ;) Kram Hanna

Men cheeenare Johanna! Tack så himla mycket, vad glad man blir av sånna där småord :D Asså design och design - det är jag som har laddat upp bilderna på mig själv. Och that's it typ. Kram tillbaka!

vart redigerar du dina bilder?
Direkt på iPhoto när jag lägger över dom till datorn. Jag redigerar inte mina bilder så värst mycket, det är ljuset och skärpan i så fall. Eftersom jag inte har någon "riktig" kamera känns det som mina bilder inte kan blir så mycket bättre.. Hehe ;)



Mest använda plagg in your wardrobe?
Oj, gud vad svårt! Måste vara min slitna tunika från Gina Tricot, den har jag haft på min minst en miljon gånger och den håller på att falla sönder.. Hahaha, har gått sönder på mer än ett ställe vid det här laget :( Men sen hade jag en tröja i tusen färger med fyra ansikten på, när jag var liten, den använde jag typ varje dag..

Klädbutik/er du ofta handlar kläder i?
Dom där vanliga, typ H&M och Gina. Har även hört att jag köper väldigt mycket kläder på BikBok, det visste jag inte ens själv.. Jag är ingen sån där stamkund någonstans, handlar ganska utspritt tycker jag :)

kan inte du visa alla dina ringar?
Jovisst kan jag göra det! Sjääälvklart. Vi kör ett favorit med ringar-inlägg när jag har tid i helgen. Låter det bra?

vilken fondution använder du?
Jag blandar två olika färger, en mousse och en flytande, för jag köpte heelt fel färg. Hehe. Men det fungerar jättebra!

sveajacka är det snyggt?
Absolut. Det är ju lite fjortisstämplat, men det tycker jag är synd.. Pälsen är så himla snygg och jackorna är skitgosiga och varma!



när får du gå upp på morgonen om du börjar tio över 8 i skolan?:p
Halv sju försöker jag komma upp i alla fall. Då har jag cirka en timma på mig att duscha, sminka, äta frukost, klä på mig och allt det där man behöver göra..

och när får du åka hemifrån ? :D
Senast halv åtta måste jag gå hemifrån för att komma med bussen som går tio i.

Vad kostar ett sånt där solkort?
Solkortet jag har på Meddo beställer man hem och det kostar ingenting, det som kostar är att ladda kortet och det gör man med hur mycket pengar man vill, dock minst 100 kronor.


gillar du din katt? den är söööt!
Jag älskar min katt, den är meeegasöööt!

vad heter din katt nu igen??
Hon heter Buuusan! Eller hon heter Busan egentligen. Kolla in hennes söta nylle i det här inlägget. Åååh, hon är så himla gullig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
AMANDA
RSS 2.0