Come a little bit closer.. ME! :D


Namn:
Amanda Ewa Paoulina Hedegård
Smeknamn: Korven
Längd: Typ 1.67 - 1.70? Kommer inte ihåg.. Under 1,70 i alla fall, 100% säker.
Skostorlek: 37 brukar jag säga, men det beror ju på skorna ibland också, så 36 händer.
Hårfärg: Mörkblond/ljusbrun? Skulle jag nog kalla det. Eller guldblond.
Har du piercingar?: Nej. Bara vanliga, tråkiga hål i öronen.. Men vill ha ett hål till i ena örat och navelpiering.. Och kanske i tungan, det är ganska snyggt!
Har du tatueringar?: Har ingen för tillfället, haha, men kommer säkert skaffa i framtiden, det är inget jag är emot precis. Det är snyggt att sätta dom i nacken, bakom örat, fotleden/vristen eller uppe på foten. Jag har alltid älskat Kenzas tatuering! Vill göra något liknande hennes, den är så söt, tjejig och lite och diskret. Alldeles lagom.

Är du kär i någon?: Ja, i min pojkvän!
Vad är du allergisk mot?: Ingenting vad jag vet. Men jag har aldrig haft träslöjd i skolan för jag fick röda prickar som kliade, över hela kroppen. Men vi har aldrig kollat upp vad det var.. Sågspån och sånt förmodligen.
Önskar du att du bodde någon annanstans?: Faktiskt. Kanske inte annan stad och så.. Men det är så lätt att drömma sig bort till en fin, dyr bostad i varma klimat! Mångmiljonsommarstuga får det bli, haha.
Tänker du på att ta självmord?: Nej..? :s Men undra hur det skulle vara.. Man vill ju veta men ändå inte? Shit, vilken tankeställare jag fick nu. Aja, någon gång kommer jag ju dö.. Får se hur det blir då ;) Längtar och längtar inte.
Vilket shampoo använder du?: Tresemme, det äger! Och ibland när mitt hår är riktigt "skadat" ger jag det godis i form av något grönt olive schampoo från Loreal. Dyrt - men så värt det.

Vilken parfym använder du?: Jag varierar mellan fyra stycken. Eller, jag använder en och samma i perioder tills jag vill byta. Jag har fyra olika, älskar dom alla! Lacost dream of pink, Paris Hilton Fairy Dust, Christina Aguilera Inspire och Avril Lavigne Forbidden Rose som är min nyaste. Fick den i julklapp :)


Vad är du rädd för?: Att förlora dom jag älskar via döden. Fyfaaan, vilken mardröm! Och att blå påhoppad när jag är ute. Typ rånad, hotad, misshandlad, våldtagen eller t.o.m mördad. Man har ju hört ganska mycket om sånt där och det är fan läskigt.. Är skiträdd när jag är ute själv om nätterna.
Vad har du gjort idag?: Vaknade med en kompis bredvid mig. Vi åt frukost, tittade på lite TV. Han åkte hem och jag åkte och shoppa. Inte så mycket mer..
Var det kul?: Nja, en vanlig dag typ. Inget speciellt.
Vad ska du göra med resten av dagen?: Svara på resten av frågorna här, publicera det, stänga ner datorn, borsta tänderna och fixa mig för att sova.. Sen sova typ.
Hur tidigt stiger du upp?: Nu på jullovet - inte innan klockan tolv. Förrgår sov jag till 12.30, men idag sov jag bara till typ 11? Så låg bara där jättelänge, haha.
Är du seriös?: Både och. Klart jag är seriös ibland, men jag är väldigt bra på att vara oseriös också. Bra på att göra narr av mig själv och skratta.
Var har du ont?: Va? :s *Udda..* Men om ni nu vill veta - har typ alltid nackspärr. Eller, jag spänner mina axlar väldigt mycket, dom kan inte slappna av. Och det känns.
Använder du hårspray?: Ibland, men inte dagligen. Någon gång ibland, två gånger per månad typ?


..att tvätta?:
Gillar att tvätta? Vad fan? Jag älskar att duscha! Är det samma sak? Tvätta kläder gör jag aldrig, men jag diskar ibland för att vara snäll mot mamma. Det gillar jag inte, det förstör mina naglar.
..berg-och-dalbanor?: Inte lisebergs i alla fall, tröttnat efter två år på rad med guldpass.. Vad tänker man med engentligen.. Annars så, ja, det gör jag väl.
..att slåss?: Vad fan? Vilken fråååga? Haha, jag och min bror brottas ibland! Typ två gånger per år. Ibland busar vi lite när vi disckar, typ snärtar handdukarna på varandra, fattar ni vad jag snackar om..? Men nej, jag gillar väl inte att slåss seriöst :o
..plastikoperationer?: Jag ska inte säga att jag är emot det, för det är jag absolut inte. Ska inte heller säga att jag gillar det.. *Hmm* Den här var svår. Det är ju en smart grej för dom som mår så jävla dåligt över att dom är så jävla fula, men.. Det finns ju för- och nackdelar med allt. Det går att diskuteras, liksom.


..gånger ditt namn varit med i tidningen:
Säkert miljarder, alltså utan mitt efternamn.. ;) Haha, busigt! Men jag har varit med i tidningen några gånger.. Pappa hade en helsida en gång och då pratade han lite om mig.. Jag och min syssling var också med i tidningen när vi var små för vi badade i stadsfontänen! Hahaha, vilket minne. Och några gånger vet jag att jag varit med på bild när jag dansat, men utan namn.. Vilket svar jag gav ;)
..ärr du har på kroppen: Säkert miljarder där ockå.. Är uppväxt med katter.
..unika läsare du har per vecka: Det varierar ju lite, men jag skulle säga ungefär 350 stycken.
..timmar du sitter vid datorn per dygn: Ojojoj. Mycket! Lååång tid. Typ mer än halva den tid jag är vaken under ett dygn. Mer än fyra timmar, det lovar jag. Vi har ju egna datorer i skolan också, så det går ju inte att komma ifrån ;) Haha


..låten du lyssnade på:
Hoffmaestro - Round it goes. Love it!
..TVprogrammet du tittade på: Jag vet att det var något med Gordon Ramsy på TV en stund innan mamma stängde av den, men jag tittade inte precis. TVn är typ alltid på utan att någon tittar. Men ungefär 3 timmar innan det tittade jag på 2 and 1/2 men :D Så mycket vet jag.
..personen du ringde:
Enligt min mobiltelefon var det mamma. Jag ringde för att berätta vad jag hade shoppat, vad det hade kostat och vad hon skulle "betala" mig ;) Hahaha
..personen du tänkte på: Min pojkvän! Det är alltid min bebe älskling som är i tankarna. Jag tänkte att han var besviken på mig för att jag inte kunde åka till honom ikväll :( *Buhu*
..personen du fick sms av: Min kusin vitamin Klara från Stockholm! Hon undrade när festen började på nyårs afton, haha. How cute? ;)
..gången hela din familj åt middag tillsammans: Ojojoj, herregud! Förr hade hela vår familj s.k "söndag middag", något vi höll på med i nästan tio år. Men det var ett bra tag sen vi slutade med det nu! Vi har nog ätit tillsammans någon enstaka gång sen vi flyttade till Göteborg, vilket var över två år sedan. Vi säger att det var 1,5 år sen mamma, pappa, bror och jag åt en riktigt lagad middagsmåltid tillsammans.
..saken du köpte: Idag hade jag en liten shopping tur. Det senaste jag betalade för innan jag åkte hem var en klänning från mellandagsrean från Gina Tricot, den kan ni kolla in hääär! :D
..filmen du tittade på: American pie var det, men vilken av dom minns jag inte..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
AMANDA
RSS 2.0