I need a pod

Jag lyssnar bla på både Michaela Fornis pod (hon har tsm med Dasha) samt Sigge Eklunds (tsm med Alex). Det fascinerar mig hur jag, utan någon tidigare relation till någon av dessa människor, blir så pepp att läsa deras böcker. Tanken skulle aldrig någonsin slå mig om jag inte skulle följt deras pods. Varför blir det så? Haha. Vilken grym marknadsföring iofs, för ingen av dem snackar om sina böcker at all. Men jag är alldeles för snål, en bok kostar typ 200 spänn wtf.. Och bibs har sämst öppettider och utbud. Summan av kardemumman 1: lär inte läsa dem.
 
Detta är lite samma sak som med Blondinbella, hon skulle varit de nada utan hennes blogg. Vem skulle köpt hennes böcker, eller ens vetat om hennes företag? Vid närmare eftertanke skulle de inte ens funnits eftersom hela varumärket BB bygger på blöggen. Hon skulle inte fått göra smyckeskollektion, exempelvis. Det är så jävla ball att bloggar, pods, internet kan göra folk kända. Nu spårar mina tankebanor och jag snackar inte längre om vad jag slog upp datorn för att berätta.
 
Summan av kardemumman 2: nu är ni informerade. Jag är nyfiken på främmande människors böcker pga dem, och inte bokens baksida. Tycker det är sinneess, har blivit hjärntvättaadd
 
Suman av kardemumman 3: hallåååå en pod är ju vad jag behöver såklart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
AMANDA
RSS 2.0