&därmed önskar jag dig en riklig natts sömn

Hur gammal är du?
- 16 men 17 om 10 dagar :')

Hur gammal känner du dig?
- Olika vid olika tillfällen men i regel äldre än jag uppfattar att min omgivning uppfattar min ålder. Hängde ni med där eller? ;)

Vad har du gjort i dag?
- Uhm nu förstår jag inte riktigt.. Don't u read my blog like what was that even?

Vilken film såg du senast?
- Bion i söndags, the conjuring :) Eller en på fb där en kille smeta in sig med shampoo å blåste bubblor. 

Sommar, höst, vinter eller vår, vilken föredrar du? Varför?
- Alla behövs ju för att "finns inget dålig uppskattar man inte det braiga" eller liknande citat. Höst/vår är dock fav. Jag gillar hösten mest personligen men folk blir så jävla depp och det är ärligt talat lite svårt att vara lycklig ensamstående. På våren är alla andra gladare. Grupptryckseffekt.

Är du besatt av någonting?
- Besatt? Som i beroende? Jag brukar svara syre, sömn, food å H2O på den. Fyndig som jag är. Skulle d va mellan liv å dead skulle man ju faktiskt klara sig utan allting förutom lägsta steget på behovstrappan. Men jag kan inte gå ut utan pengar. 

Beskriv platsen du befinner dig på just nu?
- Mitt vardagsrum, i soffan som är en mörkgrå hörnsoffa, med fötterna på bordet som är ovalt och vitt. Framför mig är tvn, till vänster mer soffa, bakom ett stort fönster ovh utanför vår balkong och till höger står mam i köket och städar undan mitt godispapper.

När vaknade du i dag?
- Hade satt första av 6 alarm på 6.45 men klev inte upp ur sängen förrän strax efter 9. Oops.

Vilken är din favorithögtid?
- Vet inte ens vilka som finns att rösta mellan? :P Vet inte vilka jag "firar" haha. Kan la typ svara nationaldagen för det är den enda man inte har värst ångest över. Haha julen är jättestressig, födelsedag måste man fixa fest och kul åt sina vänner, midsommar vill jag inte ens tänka på hur mycket ångest det är.. Men nationaldagen firas inte. Perfekt! Eller någon högtid när man får klämdag. Dom är jävligt bra. Påsken har bra godis och är man vuxen utan barn finns inget man måste göra under påsken. Också jävligt bra.
 
Vad lyssnar du på just nu?
- Mami som borsta gaddarna. Vill att hon ska komma och borsta mina i sängen som hon gjorde när man var liten. Det skulle vara fett najs just nu.

Har du någon gång brutit ett ben?
- Nej faktiskt aldrig någonting, inte stukat heller om jag levt vid mitt fulla medvetande hittills.

Snarkar du?
- När jag är förkyld och inte kan andas typ, haha. Vid övriga omständigheter: nej! Gnisslar dock tänder under stressade perioder. Spänner käken så mycket att jag kan vakna med nackspärr och "träningsvärk" som känns som jag tuggat tuggummi för glatta livet i ett helt liv. De som fått erfara detta har upplyst mig om att det låter som en idisslande kossa.

Vilket stjärntecken är du född i?
- Skorpion! Go ahead and judge, vad säger det om mig?

Vad sa du senast?
- Minns inte citerat men handlade om att min kära mor inte visste vad metan-serien (alkader, ni vet kolväten) är för ngt trots att hon gick natur på gymnasiet (!!!!) och att jag verkligen inte hoppas att jag lär mig lika lite som hon gjorde för i så fall får jag blandade känslor av bortkastat/värdelöst liv och framtid bestående av hån. Kunskap är makt.

Vad köpte du senast?
- Min solning. Kostade 50 spänn för 7 minuter

Hur många gånger har du flyttat?
- Från Mölndal till Falköping (1). Från tillfällig lägenhet till hus i Fkp (2), vi bodde i den i väntan på att huset vi köpt skulle bli ready. Från Fkp till Göteborg (3). Från den lägenheten till den nuvarande jag bor i (4).
 
Vad åt du till frukost?
- Standard havregrynsgröt med sojamjölk, kaffe, 1 banan typ

Hur såg ditt liv ut för tio år sedan?
- Jag var 6 år. Hade inte så mkt till liv. Lekte med barbie eller lego eller något. Hade precis flyttat till Falköping och börjat skolan.

Vart lägger du din mobiltelefon när du sover?
- På golvet bredvid sängen, precis nedanför mig.

Är du blyg?
- Om jag bryr mig om någon persons uppfattning om mig är jag extremt blyg. Ex går jag inte helt bananas och öppnar upp mitt rätta jag en första tidsperiod på jobb.

Vad heter du i andranamn?
- Ewa (efter farmor) Paulina (efter mormor).

Har du svenskt ursprung?
- Ja, både mam å pap är sv födda, likaså båda grandma men vettefan egentligen med grandpaps. Aldrig träffat dem så vågar inte lovat något men ganska säker på att dom också är sv födda heh..

Har du, eller har haft, något smeknamn?
- Självklart. Förutom klassiker som är lite svåra att komma ifrån, ex Mandis, Mandy, Ahmendah, är väl Korven mitt enda bastanta smeknamn jag faktiskt lyssnar på OM det är en släkting som säger det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
AMANDA
RSS 2.0