School's out for summer

Jag känner mig så fel. Det är jättehemskt.

Varför är jag inte glad och springer runt och skrattar och är överlycklig för att det äntligen är sommarlov? Jag vet inte. Är demprimerad. I detta vackra väder vill jag bara lägga mig under mitt täcke och somna. Sova riktigt länge. Typ gå i ide tills jag kan vakna upp och känna mig uppskattad och värd. Jag är så trött. Är inte alls glad.. Vad fan.

VARFÖR?! Varför måste man bli vuxen - varför måste allt vara så jävla seriöst hela tiden?! Usch. Jag vill spotta på livet. Skolan gör mig så nervös. Nu är det LOV och det enda jag kan tänka på är att jag måste vara bra i nian så jag kan komma in på gymnasium och bli något. Skolan har verkligen hjärntvättat mig! Jag tycker inte alls att jag fick bra betyg och känner mig inte värd ett sommarlov.. Dom borde hålla mig kvar så jag ska sitta inne hela sommaren och jobba ikapp, så mycket bajs som finns i mitt huvud.

66 dagar ligger framför mig då jag får göra i princip vad jag vill. Men vad fan ska jag göra då? Jag är inte taggad. 66 dagar kvar av mitt liv då jag får göra vad jag vill, som sagt, sen är jag vuxen. Jag står inför massa viktiga beslut som sedan ska forma resten av mitt liv. Nian kommer, jag måste vara bäst, bli bäst, tjäna mest pengar och skaffa den absolut bästa karriären och lyckligaste familjen och kunna ge mina barn allt vad dom vill ha, sen måste jag självklart vara supermodell snygg och hinna med att träna på min "fritid" för att jag tycker det är "roligt".. Jag måste kunna laga den godaste maten, ha det snyggaste inredda hemmet och HERREGUD. Får inte glömma att hinna resa, se världen, samla på mig erfarenheter. Jag ska bli författare, programledare i tv, radiopratare, nyhetsuppläsare, advokat, nagelskulptör, hudterapeft, psykolog, frisör, stylist, professionell bloggare.. Och läkare självklart. Och musiker. Man måste vara bättre än alla andra. Jag måste slå Lady Gaga på fb-likes, annars är jag ju nobody?!

Om 66 dagar ska jag vara beredd att skaffa mig allt det där. Ingenting står i mitt schema ändå är jag så galet stressad, jag kommer inte kunna sova på nätterna framöver..

Snälla försök övertala mig om att jag har så, så, så mycket fel. Livet är inte till för sånna som mig.


Jag imorse på väg till sista dagen i åttans läsår. Nästa gång jag stoppar in min fot i skolans portar går jag i nian och då är det på livets värsta allvar. Efter dessa 66 dagar får jag inte ha en rolig dag med skratt i mitt liv igen, då är varenda handling 110% seriös.

Kommentarer
Postat av: Johanna

nian behöver inte vara så seriös, ta vara på sista tiden med klassen och ha kul istället! Det är inte så värst svårt att komma in på en linje om du inte söker samma som alla andra ;)

2011-06-16 @ 15:04:18
Postat av: Lisa

du har fel fel FEL!! livet går inte ut på att tjäna mest pengar eller vara snyggast utan att vara lycklig. nu tror inte jag att dina betyg var dålig alls, men kom ihåg att det bara är några bokstäver på ett papper! jag lovar att du kommer klara dig alldeles galant i livet amandis :) och jo, se till att ha kul under sommarlovet, annars orkar du inte nian, trots att den är mycket enklare än åttan. jag lovar dig, du kommer lyckas <3

2011-06-16 @ 19:40:09
URL: http://operfektsanning.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
AMANDA
RSS 2.0