Lunch med mammsisen min <3

Efter dansen idag ringde mammsen och frågade om jag ville käka lunch med henne på Förlunda torg. Gulligt av henne faktiskt, haha! Kändes lite i hennes tonfall som vi inte hade träffats på månader, att jag var typ värsta ufo:t som kommit tillbaka till universum för att besöka morsan. Eller att jag nyss flyttat hemifrån och hon satt ensam om dagarna och ville träffa sin prinsessa snabbt över ett lunchmöte. Hahaha, preciiis så lät det i telefonen när hon ringde! "Vill du äta lunch tillsammans med mig idag på Frölunda torg gumman? Jag svänger in på parkeringen med bilen nu"

När det här inlägget ändå började med lite sån där oviktigt fakta kan jag lika gärna fortsätta berätta ännu en "kul" grej om mig och min mamma. Vet inte om det egentligen är så roligt, men what ever.. Som ni kan se på den finfina bilden jag publicerat några rader längre ner, är det bara en tallrik mat och en semla. Det är för att jag och mamma har alltid så lika smak gällande vad vi vill äta på café samt att dom har waaay to big portioner vad det än är. Min grej är typ att välja sånt jag inte får hemma, vilket är färska, handskalade räkor på ett salladsbord och en gräddegrej. Dock är sånna tallrikar verkligen GJORDA för att delas på en dotter och en bantade mamma. (Hon har typ bantat sen hon föddes?) Hahaha. Och mamma kan typ inte bestämma sig, så ibland kan vi välja två smörgåsar/bakelser och dela dom båda på två t.ex.

Dessutom har vi konstaterat ett antal gånger att det måste se så jäkla cute ut där vi sitter med varsin gaffel och käkar från samma tallrik (det syns tydligt att vi är mor + dotter, annars kanske det inte hade varit lika sött..)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
AMANDA
RSS 2.0