Lill-lördag tillsammans med ovärt godis.



Känner mig tvingad att berätta det här, jag är en riktig i-d-i-o-t :( :


Det var så jäkla tyyypiskt mig när jag var och köpte mitt godis förut. När jag plockat på mig påsen med Naturgodis, som dom flesta vet är ganska dyrt jämfört med "vanligt" lösgodis, och ställt mig i kassan med påsen på rullbandet.. upptäckte jag floppen. The it flopp. Det var "rea" på det vanliga lösgodiset! Knaaas. Typ veckans annonsvara - ÅÅÅH IRRITERANDE. Det kostade bara 37 kronor/kg, istället för mitt påkostade skitcandy som jag betalade 139 kronor/kg. FATTA ATT JAG SKULLE FÅTT TYP FYRA GÅNGER (!!!!) SÅ MYCKET GODIS OM JAG BARA PALLAT RÖRA PÅ MITT FETA, LATA FLÄÄÄSK OCH KOLLAT MIG OMKRING LITE FÖÖÖRST!!!! DAAAMP :(

Kalorier och sån skit bryr jag mig inte om i den här frågan då Naturgodis inte innehåller varken mindre eller mer. Det ligger sådär på samma siffra. Dock påstår folk att det är nyttigare för att det är nötter, in my ass asså. Hehe, flinar mest åt den argumentationen. Det är bättre med nötter än t.ex. choklad, vet, men i lösgodis är det ju grislever och sånna saker. Massa proteiner ju - mums! Sak samma..? Nötter/gris-organ? Okej, kanske inte riktigt så, har inte precis forskat runt detta. Men jag tycker godis eller godis - det är alltid godis och kan inte vara nyttigt någonstans utan finns bara i uppgift att vara gott. Är det nyttigt och äckligt är det ju förfan inte godis?

I alla fall: Med påsen i hand gick jag med tunga, besvärade steg och gråten i ögonen hemåt igen. Inte nöjd någonstans! :(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
AMANDA
RSS 2.0