Julafton 2010.

Det har varit ännu en bloggfri dag idag, på julafton. Men det får ni ändå ta att förstå, inte för att jag tror det "stört" någon av er att jag inte suttit framför datorskärmen..

Nu är julaftonen 2010 i alla fall officellt över. Den var okej, kan inte påstå något annat. Finner inte bättre ord typ? Det är ju inte längre som när man var liten, kan man lugnt säga.. Dock vaknade jag på natten och kunde inte somna om (som det ska brukar vara). Förutom allt detta, firade vi julen som vi alltid gjort. Hemma hos oss med mammas bror, hans två vuxna barn och mormor. Ända stora skillnaden var att i år hade vi köpt en julskinka och janssons frestelse för morsan är för lat, hahaha, och att pappa inte var med oss.. I år var första julen utan pappa, och jag tänkte rätt mycket på honom. Alltså extra, mer än jag brukar.

Aja, även fast klockan är en bra bit över tolv och jag skriver det här för sent (bättre sent än aldrig): GOD JUL PÅ ER ALLA! Hoppas ni fick det ni önskade er allra mest (fick inte jag, ofc, men "förväntade" mig det inte heller. Sadface ändå) och att ni hade en toppendag.

Vi tog inte ett enda snålt kort på julen det här året - hur kasst? Vet inte om någon tänkte på det. Mamma sa en gång att vi borde ta ett kort på julen 2010, men vet inte om hon någonsin faktiskt gjort det..? Men alltså: inga bilder av denna lätta anledning. Om inte mamma tog någon dum bild, då kanske den kommer upp.. Om jag får tag på den vill säga.

Nu ska vi snacka lite julklappar. Som sagt, fick inget speciellt som bör nämnas. Inte något av det som stod längst upp på önskelistan (vilket var iPhone4, systemkameran Canon Eos 450D/500D eller ett par Primeboots), men samtidigt tänker jag att livet inte är över. Det är en presentdag imorgon också, alla dagar kan vara presentdag. Är jätteglad över det jag fick, men i ärlighetens namn var väl det mesta sånt som jag behövde. Alltså skulle fått i alla fall. Och 2000 kronor av klapparna var (som ni vet) ur egen ficka. Fast årets klappar är inte riktigt slut ändå, nu kommer mellandagarna och 3 januari ska jag och mamma till Stockholm där jag är säker på att det blir mer shopping! För det har morsan fan sagt.

Jag har delat upp mina julklappar i 7 kategorier som kommer komma upp här på bloggen, en kategori per dag, så ni får en liten överblick i vad det är för grejer vi ger bort i vår familj. Jippie! Börjar imorgon och håller som sagt på en veckas tid. Hoppas ni kommer enjoy'a that!

Nu ska jag sova, god natt och återigen god jul.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
AMANDA
RSS 2.0