14 - Canon Eos 450D


Okej, nu kommer det upp en lite mer "riktig" grej på önskelistan. Detta är alltså inte något jag bara önskar mig, utan vill verkligen ha. En riktig systemkamera! Att få ha fina bilder på Facebook och bloggen tycker jag är värt 7000 kronor. Dessutom är jag lite fotointresserad. Vet inte hur länge har jag önskat mig en riktig jävla kamera, men får bara kassare och kassare digitalkamera efter digitalkamera.. Borde väl vara tacksam för det, kalla mig bortskämd men det blir jag inte. Jag ser det som bortkastade pengar när min mamma köper saker till mig som jag egentligen inte vill ha. Tycker inte ni också det? Det är mer värt att få en systemkamera för 7000 än att få uppdatera sin 3000 kronors digitalkamera dubbelt så ofta. Fattar ni mitt tankesätt?
Det är ju inte precis så att jag slutar önska mig en systemkamera om jag får en liten digitalkamera, för det är inte "istället" utan det är "också". Det är inte 4000 kronor sparat, utan 3000 kronors slösat. Onödigt att slänga så mycket pengar på helt oönskade saker. Digitalkameran ligger ju bara hemma och blir gammal så den inte ens går att sälja.

Fast jag försöker hålla det realistiskt och kollar därför på relativt billiga kameror. Jag kommer inte få någon proffskamera för 25 000 kronor med alla dom där balla extrafunktionerna. Men en Canon Eos 450D eller en 500D har jag hört ska vara väldigt bra? Och dom är populära också. Har sett många jättefina bilder som tagits med just dessa. Så känns som jag har lite bevis också :)

Har surfat runt på Pricerunner, om vart man kan hitta dom billigaste. Dom "ska" enligt pricerunner kosta mellan 4500 kronor - 1050 kronor. Här, på net on net, kostar den t.ex. 4490 kronor.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
AMANDA
RSS 2.0